Sunday, June 20, 2010

Parenthood

Sambil2 tggu game Italy..aku mnyempatkan diri tuk tuka2 channel astro..last2 ak tgk star world,
parenthood..dah lebih stengah jam da cite ni start..tgk tajuk pown da taw cite ni psl pe kan..sambil2 tgk citer ni..aku tersentuh kejap dgn satu family ni...spasang husaband and wife ngan sorg ank laki2 ngan sorg ank perempuan..anak laki dier disahkn ade pnyakit ASPERGER'S SYNDROME..yg mne penjelasan yg spesifik psl pnyakit ni google la sndiri eh...asperger ni autism disorder..x taw gak??google la sndiri eh...bygkan la ble korg dapt ank yg mcm ni..mcm mne??ok2...bygkan korg dpt anak ISTIMEWA...phmkan??ni lifetime syndrome...aku tersentuh ble ayah dier mcm da x taw nk watpe..kalo pth tulang ke..luka ke..dier x kesah as long as dpt di ubati..last2 taw pe dier bwat??dier join pe yg anak dier wat..anak dier jd lanun..dier jd lanun..main ngan ank dier..tu pngorbanan ayh tuk sorg ank...

______________________________________________________________________

cam tah ape2 aku cite ni kan..hehe..sesungguhnya ak x reti bercrita...masok prtndingan brcrita tym skola dlu ak x g..haha...
tp bkn psl teknik bercerita yg ak nk btaw tp psl pngorbanan sorg ayah..
kalo nk bercerita psl pngorbanan ayah msg2..smpi taun dpn pown blom tentu abes..besarnya jasa ayah membesarkn kita..dan ayah smmgnya layak untuk dirai hari ni...

Saya Muhammad Hafiq bin Hashim, ingin mngucapkan....

SELAMAT HARI BAPA!!

kepada ayah saya, Hashim bin Hamzah..


Sayang Ayah..=)


2 comments:

syarifah radiah ibrahim said...

yeah.
jasa dan pengorbanan sang ayah memang banyak.
huuu~~

hafiqhashim said...

btol..btol..btol..
terlalu besar jasa dan pngorbanan mereka..